پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251180
مصوبه‌اي براي حذف شرط واکسن براي مدارس نداريم
تاریخ انتشار : 1400/10/11 09:05:10
نمایش : 1096
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بيان اينکه مصوبه اي مبني بر حذف شرط تزريق واکسن و تست منفي کرونا براي حضور در مدارس ابلاغ نشده است، گفت: داشتن تست منفي پي سي آر براي افرادي که واکسن دريافت نکرده اند جهت حضور در مکان هايي همچون مدرسه الزامي است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ دکتر کمال حيدري معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به انتشار مصاحبه اي در فضاي مجازي مبني بر  حذف الزام تزريق واکسن و داشتن آزمايش منفي کرونا به عنوان شرط ورود به فضاي آموزشي مدارس، عنوان کرد: يکي از موضوعاتي که همواره در جلسات متعددي که با عزيزان آموزش و پرورش و متوليان امر برگزار شده است اين بوده که اگر نظام مراقبت در مدارس اجرايي شود دغدغه وزارت بهداشت براي مديريت و کاهش سويه بيماري در بين دانش آموزان در مدارس کمتر خواهد شد.

 
وي ادامه داد: با توجه به اينکه هنوز اين امر محقق نشده است لذا نسخه صفر هفت ابلاغي همچنان باقي است و داشتن تست منفي پي سي آر براي افرادي که واکسن دريافت نکرده اند جهت حضور در مکان هايي همچون مدرسه الزامي است.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: حضور مجازي و يا حضور در ساعاتي غير از زماني که افراد واکسينه شده در مدارس حضور دارند، يکي از موضوعاتي بود که در جلسات متعدد با عزيزان آموزش و پرورش مطرح شده است.
 
دکتر حيدري تصريح کرد: تاکنون مصوبه اي ابلاغي از ستاد ملي کرونا مبني بر عدم الزام داشتن تست پي سي آر نداشته ايم هرچند تاکيد شده است اگر راهکاري وجود دارد، دنبال شود. موضوع در کميته تخصصي ستاد کرونا مطرح شده و همچنان منتظر مصوبه هستيم.
 
وي عنوان کرد: از سوي ديگر، وزارت کشور هم در نامه اي به وزارت بهداشت اعلام کرده است باتوجه اينکه سامانه اميد ابلاغ شده براي آنکه در تمام سازمان ها  و نهادها ‌و جامعه به صورت هوشمندانه رفع محدوديت ها را داشته باشيم، تست پي سي آر الزامي نيست که اين موضوع هم به جا است، هرچند با توجه به عدم استقرار کامل اين سامانه در همه مدارس باز هم بايد با وسواس اين موضوع را دنبال کرد تا ان شاءالله مسئولان مدارس نسبت به ورود اين عزيزان دقت لازم را داشته باشند.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html